Czym jest SEM?
Wiele osób zastanawia się, co kryje się pod skrótem SEM, który często spotyka się przeglądając strony internetowe. SEM czyli z języka angielskiego Search Engine Marketing, jest to marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jego celem jest, za pośrednictwem odpowiednich metod oraz narzędzi i działań promocyjnych, zdobycie jak największej liczby potencjalnych klientów, którzy wykażą zainteresowanie danym serwisem i zdobyciem za jego pośrednictwem określonych informacji. W ten sposób, wyszukiwarka staje się specyficznym kanałem komunikacyjno – emisyjnym reklamy. Tego typu marketing promocyjny zazwyczaj realizowany jest za pomocą dwóch sposobów.
Pierwszy jest to pozycjonowanie stron SEO (Search Engine Optimalization). ? czyli świadome działanie którego celem jest osiągnięcie przez jakąś konkretną stronę jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwarki internetowej. Znaczenie ma poprawnie programistycznie napisany kod źródłowy, ilośc linków reklamowych, korzystanie z fraz i słów kluczowych, nazwa i wiek domeny, czy liczba unikalnych wejść. Jednym słowem, wszystkie zabiegi marketingowe, które mają na celu podniesieniu strony w rankingu płatnych wyszukiwarek.
Drugi rodzaj są to tzw. kampanie płatnych użytkowników. Z jeżyka angielskiego działąnie to nosi nazwę PPC – Pay per click, czyli tłumacząc na język polski, płatność za kliknięcie, czy przekserowanie użytkownika. Do sposobów używanych przez tę metodę należą przede wszystkim najróżniejsze linki oraz boksy sponsorowane, które zazwyczaj wyświetlane są na najważniejszych, często czołowych i wyróżnionych miejscach na danej stronie wyszukiwarki w momencie, gdy wpisane zostanie zapytanie dotyczące określonej frazy. W najczęstszych przypadkach, taka reklama emitowana jest po prawej stronie względem wyników wyświetlania tzw. naturalnego (czyli rzeczywistego dla danej frazy, względem jej pozycji w wyszukiwarce), w kolumnie jedna reklama po drugiej pod postacią boksów reklamowych. Czasem jednak, w wyniku wyjątkowo dobrej kampanii reklamowej, reklama pojawia się również w samym naturalnym wyświetleniu, w rankingu przedstawionym przez naszą wyszukiwarkę.