Marketing internetowy – rola emaila
Marketing internetowy polega na reklamowaniu stron, usług, marki czy produktów online. Narzędzi, które służą reklamie, sprzedaży, badaniu wizerunku marki, czy obsłudze klienta, jest naprawdę wiele. Jednak stanowczo jednym z najpopularniejszych jest poczta internetowa. Za jej pośrednictwem można przesłać do użytkownika wszelkiego rodzaju komunikaty internetowe. Ich treść może być indywidualnie dobrana – brać pod uwagę wiek klienta, jego osobiste preferencje dotyczące zakupów, ich historię, złożone zamówienia i wiele innych. Takie komunikaty to również często zwykłe podziękowania za wykonanie zakupów, które podświadomie zachęcają użytkownika do ponownego skorzystania z danego serwisu. Użytkownicy bardzo często subskrybują dane informacje, czy zamawiają tzw. neslettery. Te elektroniczne biuletyny to zazwyczaj interetowe gazetki online, które zawierają konkretne informacje dotyczące danych produktów, oferty firmy, nadchodzących promocji, wyprzedaży, czy wprowadzenia na rynek nowych unikalnych produktów.
Zachęcają kolorowymi zdjęciami, dokładnymi opisami i ciekawymi wskazówkami. Zaintrygowany klient często dzięki właśnie takim informacjom dokonuje później zakupów. Bardzo często, zostaje w ten sposób przyjęty w szereg klientów, którym oferuje się program lojalnościowy, czy stowarzyszeniowy. Zazwyczaj nagradza on najaktywniejszych użytkowników, którzy dokonali najwięcej zakupów, polecili daną stronę czy usługę znajomym lub dokonali wielu wejść na witrynę. Za takie działania program przyznaje np. dodatkowe punkty lub nalicza upusty, zniżki, które wydają się klientom atrakcyjne, a tak naprawdę również są formą ukrytego marketingu internetowego. Moc wiadomości, które przychodzą na nasza pocztę internetową, jest bezsprzecznie wielka. Przeciętny użytkownik nie ma pojęcia, jak wiele zakupów dokonuje, czy z jak wielu usług korzysta właśnie ze względu na reklamę, newsletter, czy intrygujące zaproszenie, które kilka dni wcześniej zostało mu przesłane na pocztę internetową.