Metody reklam internetowych
Jednym ze sposobów na rozreklamowanie swoich stron, produktów, usług, czy marki, jest marketing internetowy. Jest on prowadzony online i obejmuje wiele elementów, takich jak reklama, sprzedaż, budowanie wizerunku marki, badania użytkowników prowadzone online, czy obsługa klienta. Istnieje wiele narzędzi marketingu internetowego, które są popularne w obecnych czasach.
Pierwszym i najbardziej znanym każdemu użytkownikowi, jest poczta elektroniczna. Za jej pomocą, można dostarczać potencjalnemu klientowi odpowiednie komunikaty i wiadomości. Właściwie skonstruowane, biorące pod uwagę osobiste preferencje użytkownika, sposób korzystania przez niego z Internetu, historię zakupów online, mogą do niego trafić i zainteresować go zapowiedziami nowych produktów, gratisowych usług, czy imiennie skierowanych do niego ofert. Bardzo często oferty takie trafiają do klientów w formie zamówionej przez niego subskrypcji czy tzw. newslettera. Jest to elektroniczny biuletyn danej marki, firmy, czy usługi, który zawiera ciekawe informacje, zapowiedzi nowości i przecen, cenne wskazówki, które mogą być przydatne i interesujące dla potencjalnego klienta.
Drugim, ale równie rozpowszechnionym sposobem na marketing internetowy, jest zamieszczanie reklam online. Wejście na większość stron oznacza również załączenie się dziesiątek reklam, które jeśli tylko zwrócą uwagą użytkownika i ten w nie kliknie, osiągnęły swój zamierzony marketingowy cel – przekierowanie na reklamowaną stronę.
Innym marketingowym trickiem, są programy lojalnościowe i stowarzyszeniowe. Jak sama nazwa mówi, nagradzają one lojalnych klientów. Oferują użytkownikom korzyści pod postacią prezentów, czy upustów, jeśli Ci dokonają odpowiedniej liczby zakupów, wiele razy odwiedzą stronę, czy polecą ją swoim znajomym, którzy potem również ją odwiedzą. Bardzo często serwisy zawierają porozumienia, na mocy których umowy lojalnościowe przekierowywują klientów z jednej strony na drugą, dając zarobek obu kompaniom.