Reklama w emailingu
Większość firm stoi przed dylematem, jak wykorzystać Internet do promowania swoich usług bądź towarów. Wirtualny świat ma niewyobrażalne możliwości w tym zakresie. Jednak nie wszystkie formy reklamy są proste do zrobienia. Codziennie nasze skrzynki mailowe sa zapychane reklamami, które, albo nas denerwują, albo wręcz przeciwnie, wbudzaja nasze zainteresowanie. Warto jednak pamiętać o tym, ze wysyłanie reklam droga mailową, bez zgody odbiorcy jest sprzeczne z Ustawą o ochronie danych osobowych. Internet to potęga od co najmniej kilkunastu lat w Polsce. Prace w internecie są wazne. Stosuje się projektowanie stron, hosting stron www, strony www Kraków. Tworzenie stron www to praca informatyków oraz grafików. Oni radzą sobie świetnie z takim właśnie działaniem.
Dlatego, aby wysłać pełną ofertę, należy najpierw zapytać o zgodę właściciela takiego adresu. Każdego ranka, w służbowych skrzynkach odbiorczych sa setki takich wiadomości. „Witam , nazywam się X, reprezentuję firma, która zajmuje się wytwarzaniem kuchenek gazowych. Chciałbym prosić Pana / Panią o wyrażenie zgody na przesłanie pełnej oferty naszych towarów. Jeśli wyraża Pani/Pan zgodę proszę o odesłanie pustego emaila o treści TAK”
Proszę sobie wyobrazić, jak mógłby wyglądać poranek każdej osoby, która pracuje przy komputerze, gdyby taka zgoda na wysyłanie ofert, nie była wymagana. Codziennie rano, zamiast zajmować się służbowymi sprawami swojej firmy, każdy otwierałby dziesiątki emaili z ofertami. W przypadku słabego sprzętu komputerowego, mogłoby to grozić paraliżem całej sali informatycznej. Nie mówiąc już o tym, że pośród kilkudziesięciu emaili reklamowych, trudno byłoby znaleźć te, naprawdę ważne. Reklama internetowa, z jednej strony rządzi się swoimi prawami, z drugiej jednak strony, musimy działać zgodnie z przepisami ustawy. Dlatego emailing jest czasem trudny do zastosowania. Chyba, ze mamy bazę danych swoich klientów, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie informacji o promocjach i działaniach marketingowych. Jeśli nie mamy takiej zgody, warto wydrukować wzór i przy okazji bezpośrednich kontaktów z klientem, poprosić o aktualizację danych. Na druku tym, należy umieścić właśnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych. I do dzieła.