Tajemnicze algorytmy wyszukiwarek
Jednym z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych sposobów na zwiększenie popularności witryny internetowej jest pozycjonowanie, znane również w języku polskim jako optymalizacja dla wyszukiwarek. To ostatnie określenie jest niemal dosłownym tłumaczeniem angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization, od którego pochodzi znany niemal wszystkim użytkownikom sieci skrót SEO. Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najlepszych (czytaj: jak najwyższych) pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu ma szanse wpaść w oko większej liczbie internautów. Niezależnie od tego, czy działania SEO obejmują optymalizację kodu i struktury strony, czy pozyskiwanie zewnętrznych odnośników podnoszących jej wartość, muszą za każdym razem uwzględniać specyfikę działania algorytmów wyszukiwarek, czyli metod i preferencji, według których indeksują przeszukiwane przez roboty indeksujące strony. Algorytmy ulegają nieustannym modyfikacjom, są wciąż unowocześniane.