Dobra pozycja to zysk
Podstawowym zyskiem jest zwiększenie oglądalności strony, co stwarza szanse na osiągnięcie większych dochodów. Ludzie, którzy trafią na stronę dzięki umiejętnemu SEO, z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z proponowanej oferty. Zwłaszcza że forma reklamy nie zniechęci ich nachalnością lub sposobami przypominającymi spam internetowy, bo pozycjonowanie umożliwia trafienie z produktem lub usługą do bardzo konkretnego odbiorcy, który na dodatek sam szukał w sieci informacji na temat treści, które znajdują się na naszej stronie. Gdyby nie szukał, strona nie widniałaby przecież w jego wynikach wyszukiwania! Wysokie wyniki w wyszukiwarkach przekładają się na większy ruch na stronie, a większy ruch podnosi prawdopodobieństwo pozyskania klientów. Jeśli jeszcze na dodatek po wejściu na stronę okaże się, że ma ona interesująca szatę graficzną, ciekawą kolorystykę i atrakcyjny dla użytkownika design, a przy tym zawiera oryginalne i interesujące treści, z pewnością wizyta na stronie zaowocuje zwiększeniem rozpoznawalności marki danej firmy.