Reklama tematyczna
Ile razy czytając artykuł w Internecie, lub przeglądając ciekawa stronę, nagle zaczynaliśmy się denerwować. Z pewnością wielu z was, wie już o czym mówię. Reklama internetowa to zmora dla czytelników w sieci. Czytamy, jesteśmy naprawdę przy bardzo ważnym wątku, a tu nagle cały ekran zakrywa nam reklama banku. Oglądamy teledysk, a tu na początku przez 3 minuty oglądamy najnowszy model auta. Prawda, ze to denerwuje? Jeszcze bardziej czujemy się sfrustrowani, gdy nie możemy jej wyłączyć. To niestety wady wirtualnego świata. Wady dla kogoś, kto nie jest podatny na reklamę, a zalety dla firm. Nie ukrywajmy, zawsze zostanie nam w głowie, chociaż ułamek sekundy z każdej reklamy. To tzw. działanie podprogowe, skierowane właśnie do tych, którzy bronią się, jak tylko mogą, przed reklamami. Aby przygotować właściwie reklamę w Internecie, musimy się przede wszystkim zastanowić , do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć. Jeśli chcemy zareklamować swój hotel, najlepiej umieścić reklamę na stronach, gdzie ludzie szukają biletów na samolot, autobus, lub pociąg. Jeśli chcemy reklamować auta do wynajęcia , reklamujmy się na stronach lotnisk, dworców i hoteli.
Gdy jesteśmy właścicielem restauracji, czy innych lokali rozrywkowych, należy reklamować się na stronach, które są swoistym lokalnym informatorem, na przykład na stronach każdego miasta. Zdecydowanie utrudnione działanie maja natomiast firmy zajmujące się sprzedażą alkoholi i papierosów. Obowiązuje bowiem całkowity zakaz reklam w telewizji. Natomiast na każdej stronie internetowej, należy umieścić informację ( przed wejściem na taką stronę), że zawiera ona treści przeznaczone dla osób od lat 18. Tu uzyskuję się zgodę w formie zaznaczenia odpowiedniej ikony o treści: „ TAK, Mam 18 lat”. Jak widać taka zgoda jest tylko umowna, ponieważ nawet dziecko może wyrazić zgodę i praktycznie nikt nie kontroluje zakupów alkoholu i papierosów przez Internet. Prawo niestety nie kontroluje tego do końca, nie ma fizycznie takiej możliwości..