Czym jest pozycjonowanie?
Coraz więcej osób zajmuje się pozycjonowaniem stron w Internecie. Dla laików, nazwa ta brzmi obco, więc warto wytłumaczyć, na czym tak naprawdę polega pozycjonowanie? Jest to świadome działanie mające na celu osiągnięcie przez konkretną stronę jak najwyższej pozycji w rankingach wyszukiwarki internetowej. Można więc łatwo zauważyć, że pozycjonowanie jest nowoczesnym marketingiem w sieci. Jest to proces długotrwały, który wymaga zaangażowania i długiego czasu pracy, by osiągnąć zamierzony cel, jakim jest wysoka pozycja strony.
Podstawowe czynniki, które mają najistotniejsze znaczenie w osiągnięciu przez stronę wysokiego miejsca w wyszukiwarce to przede wszystkim bezbłędny i poprawnie programistycznie napisany kod źródłowy strony, ilość linków reklamowych, które zamieszczone na innych witrynach, odsyłają do naszej strony, a także liczba unikalnych użytkowników (unikalny, czyli różny – większe znaczenie ma 10 wejść różnych użytkowników, niż 10 wejść tej samej osoby), którzy odwiedzają daną witrynę. Znaczący wpływ na pozycjonowanie strony ma również nazwa jej domeny – im bardziej konkretna i odpowiadająca szukanej frazie, tym lepiej dla nas. Istotne jest również, zamieszczanie na stronie tzw. słów i fraz kluczowych, które wpisane w wyszukiwarkę przez użytkownika, szukającego informacji na dany temat, doprowadzą go właśnie do naszej strony, na której będzie mógł znaleźć interesujące go fakty. Pozycjonując stronę warto postawić się po przeciwnej strony barykady – jak zachowałby się użytkownik, jakie wpisałby słowa, żeby znaleźć naszą stronę i jakie informacje, chciałby na niej znaleźć? Odpowiadając sobie na to pytanie, łatwiej będzie dobrać odpowiednią treść i rozreklamować stronę.
Pozycjonowanie, co jest bardzo istotne, musi odbywać się na bieżąco. Zmiana treści, czy nowe linki promujące stronę są niezbędne do ciągłego zwiększania ruchu na stronie, które pozwoli, by witryna utrzymała się na wysokim miejscu w rankingach wyszukiwarek internetowych.
Czy warto samemu pozycjonować stronę? Czy będzie taniej?
Czasami warto, czasami nie. Jeżeli nie masz doświadczenia to z trudnymi frazami sobie nie poradzisz.
No a prostsze frazy spokojnie można wypozycjonować samodzielnie, wszystko jest kwestią budżetu i podejścia oraz cierpliwości.