Zadania seowca
Do zadań profesjonalnego pozycjonera należy również poznawanie tych mechanizmów i śledzenie wprowadzanych zmian, aby móc wykorzystać je w praktyce. Często pracownicy firm zajmujących się SEO muszą się kierować jedynie swoją intuicją i doświadczeniem, bo szczegółowa struktura i działanie algorytmów należą do najpilniej strzeżonych tajemnic. Najbardziej znanym jest algorytm Google, który intryguje pozycjonerów od zawsze. W momencie wprowadzenia zrewolucjonizował pracę wyszukiwarek, bo jako pierwszy za najważniejszy element popularności strony uznawał jakość i ilość prowadzących do niej linków. Wiedza o tym natychmiast zaczęła być powszechnie stosowana w pozycjonowaniu, ale doświadczeni specjaliści SEO wiedzą, że nie należy z ilością linków przesadzać, gdyż algorytmy są wyposażone w coraz skuteczniejsze mechanizmy umożliwiające odróżnienie prawdziwych wartościowych odsyłaczy do danej strony od tworzonych masowo sztucznych linków bez wartości. Stawiając na ilość można sobie podczas pozycjonowania strony tylko zaszkodzić.